passion4books

Direktlänk till inlägg 25 maj 2013

Själlös

Av Ellen Book Lovah - 25 maj 2013 23:21

Själlös är en bok skriven av Gail Carriger. Att vara Alexia Tarabotti i det viktorianska London är inte det lättaste. För det första har hon ingen själ. För det andra är hon redan tjugofem år och fortfarande ungmö ett faktum som inte blir bättre av att hon är rejält kurvig, frispråkig och värst av allt halv­italienska. Men detta är bara början på Alexias problem. Döda vampyrer, alldeles för stiliga varulvar och hemliga sällskap är snart vardagsmat och frågorna hopar sig: Är hennes själlösa förmågor verkligen en tillgång? Vem är fienden egentligen? Och viktigast av allt: Finns det te?Lol.Själlös är den första delen i serien om den själlösa Alexia Tarabotti och utspelar sig i ett alternativt London i slutet av 1800-talet, där vampyrer och varulvar är en del av samhället. Det är en ångande steampunk-roman fylld av spänning, romantik, humor, luftskepp, bläckfiskar och bakelser. Jag rekommenderar den till tjejer i åldern 13-15. (Boken innehåller en hel del "barnförbjudet"). Det är en fantastisk bok, men jag tror inte att den finns på film. Det är bok no.1 i en serie på ca 4 böcker.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen Book Lovah - 4 juni 2013 21:44

Tjenare! Nu så ska jag ÄNTLIGEN skriva om bok 1 i min favoritserie, skriven av Derek Landy! Om du inte gillar HELKNÄPPA böcker som tvingar dig att tänka efter så ska du inte läsa denna boken, för den handlar nämligen om ett (magiskt) skelett (som äls...

Av Ellen Book Lovah - 25 maj 2013 23:55

Denna romantiska och sorgliga boken är skriven av Kristin Cashore. Boken handlar om artonåriga Katsa. Hon lever i en värld med sju kungadömen, där vissa ovanliga barn föds som så kallade "särlingar", med olikfärgade ögon. Ett barn med olikfärgade ögo...

Av Ellen Book Lovah - 25 maj 2013 23:35

Eftersom jag har någon sjuk förkärlek för zombies så ska jag skriva om en bok som heter De vassa tändernas skog skriven av Carrie Ryan. Marys värld är liten – en isolerad by mitt ute i skogen, omgärdad av stängsel. Stängslet är det enda som håller Ma...

Av Ellen Book Lovah - 25 maj 2013 23:08

Författare: Isaac Marion. Zombier har inga känslor - om de inte äter av din hjärna. Världen har fyllts av zombier och ingen vet varför. R är en av dem. Zombier har inga egna känslor eller minnen - men om de äter av en människas hjärna återupplev...

Av Ellen Book Lovah - 25 maj 2013 22:53

Beautiful creatures är en fantastisk romantisk fantasy-bok skriven av Kami Garcia och Margaret Stohl. Den handlar om 15:åriga Lena Duchannes och 16:åriga Ethan Wate. Beautiful creatures" utspelar sig i en håla i den amerikanska södern, där inbörd...

Presentation


Hejsan allihopa! Jag är en äkta bokmal på 13 somrar som (ofc) ÄLSKAR böcker! Jag läser både på engelska och på svenska. Denna bloggen är till för att ge dig boktips, och jag kommer att berätta lite om böckerna och vad jag tycker om dem.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards